Авторський освітній сайт - Огляд середовища розробки Visual Studio

Шановні учні! Для успішного подальшого навчання варто уважно попрацювати з даним матеріалом.

Тема 4. Основи об'єктно-орієнтованого програмування. Робота у середовищі програмування". 6 годин

1. Огляд середовища розробки Visual Studio. NET.  Викачати з сервера опорний конспект до уроку.

2. Основи C#.  Перейти на сторінку з матеріалом   Викачати із сервера

3. Візуальний інтерфейс. Викачати з сервера

4. Основні поняття програмування. Викачати із сервера навчальну презентацію

Переходимо безпосередньо у нове середовище розробки Visual Studio засвоємо, що воно нам надає, як програмістам. 

Отже, «запускаємо Visual Studio, версію-2010.

Перед нами відкривається головне вікно, яке складається з декількох панелей В центрі вікна розміщена робоча область, в якій у вигляді вкладок будуть відкриватися файли.

На рисунку – Головне вікно програми із html-сторінкою, у якій можна створити новий або відкрити існуючий проект а також прочитати останні новини у світі розробника.

1.2. Робота з проектами і рішеннями

В Visual Studio будь-яка программа замикається у проект. Проект – це як папка для файлів. Вона має певні властивості (платформа та мова, для якої створено цей проект) і може містити файли з вихідним кодом програми, який необхідно скомпілювати у виконуваний файл. Проекти можуть об’єднуватися у рішення (Solution).

Для створення нового проекту слід вибрати в меню File/New/Project (Файл/Новий/Проект). Відкриється вікно New Project (Новий проект).

Зліва розміщено дерево проектів. Тут можна вибрати тип проекту. Всі типи проектів об’єднані по папкам.

В останні версії Visual Studio під час першого запуску середовище розробки дає запит, яку мову програмування ви вибираєте.

Якщо ми виберемо C#, то розділ з цією мовою у вікні створення проектів міститься на першому місті. Інші мови попадають у розділ Other Languages. Проекти для створення пакетів інсталяцій і розсортування можуть знаходитися в Other Project Types.

Середовище розробки Visual Studio може працювати і компілювати проекти на кількох мовах: Visual C++, Visual C#, Visual Basic і т.д. Для кожної мови є своя папка в дереві Other Project Types. Безкоштовні версії середовища розробки Express Edition розраховані для роботи з певною мовою програмування.

У списку Templates (Шаблони) посередині з’являються типи проектів вибраного розділу.

Наприклад, якщо в дереві проектів зліва вибрати тип проекту Other Languages/ Visual C++, то в списку Templates з’являться ярлики для створення проектів цього типу.

Внизу вікна створення нового проекту є два поля введення:

  • Name – тут ви вказуєте імя майбутнього проекту; 
  • Location – розміщення папки проекту. 

При заданні імені та розміщення слід бути уважними. Якщо в якості шляху вибрали С:\Project, а ім’я MyProject, то створений проект буде знаходитися в папці С:\Project\ MyProject. Тобто середовище розробки створить папку з іменем проекту, що вказаний у полі Name, в папці, що вказана у полі Location.

Файл проекту, у якому знаходяться всі налаштування і описи файлів, що входять у проект, має розширення csproj. Насправді цей файл має формат XML і його легко переглянути у будь-якому текстовому редакторі и спеціальній програмі. Можна його навіть редагувати у текстовому редакторі, проте простіше використовувати спеціалізовані діалогові вікна, надані середовищем розробки. 

Налаштування, які знаходяться у файлі проекту csproj, легко змінювати за допомогою вікна Properties (Властивості). Це вікно можна викликати вибравши меню Project |Хххх properties, де Хххх – імя вашого проекту. Якщо ви назвали проект MyProject, то імя файла проекту буде MyProject.сsproj, а меню для виклику властивостей буде виглядати як Project| MyProject properties. 

Внизу вікна створення нового проекту можуть бути розміщені два перемикачі чи випадаючий список з вибором:

  • Add to Solution – додати в поточне рішення; 
  • Create new solution – закрити рішення. Поточне рішення буде закрите і створене нову. 

Створюємо новий порожній C#-проект і побачимо, з чого він складається. Виділяємо в дереві проектів зліва розділ Visual C#, а потім у списку Templates вибираємо Windows Forms Application. Вказуємо імя та розміщення проекту і натискуємо кнопку ОК.

Ось тепер панелі, розташовані праворуч, заповнилися інформацією, і має сенс розглянути їх більш детально. Але спочатку подивимося, що з'явилося зліва у вікні. Це панель інструментів (Інструментальні засоби). Вона може мати вид тонкої смужки Наведіть на неї вказівник миші, і висуватиметься панель, як на рис.

Щоб закріпити панелі інструментів на екрані, клацніть на кнопці з зображенням голки в заголовку панелі (зліва від кнопки закриття панелі).

Зліва внизу вікна знаходяться три панелі:

  • Server Explorer – панель дозволяє переглядати з'єднання з базами даних і редагувати дані в таблицях прямо з середовища розробки; 
  • Toolbox - на цій панелі розташовуються компоненти, які можна встановлювати на формі; 
  • Data Sources - джерела даних. 

Будь-яка з цих панелей може бути відсутньою, а можуть бути присутні й інші панелі, тому що середовище розробки Visual Studio настроюване, і панелі можна закривати, а можна і відображати на екрані, вибираючи їх імена в меню View (Вид).

1.3. Server Explorer

Панель Server Explorer є деревом, що складається із двох основних розділів: Data Connections - в цьому розділі можна створювати і переглядати з’єднання з базами даних; Servers - зареєстровані сервери. За замовчуванням зареєстрований ваш комп’ютер. 

  

Кликаємо правою кнопкою миші по розділу Data Connections. В контекстному меню можна побачити два цікавих пункти Add Connection (Додати з’єднання) і Greate New SQL Server Database (Створити нову базу даних). Створюємо зєднання з уже існуючою таблицею або базою даних.

Виберіть пункт контекстного меню Add Connection, і з’являється стандартне вікно з’єднання з БД.

Розкрийте розкрийте гілку створеного з'єднання, і появиться зміст цієї БД. Для Access це будуть розділи:

  • Tables – таблиці, що є в БД 
  • Views – подання (засоби вибірки, що зберігаються в БД). 
  • Stored Procedures – процедури, що зберігаються. 

Можна переглядати вміст таблиць і запитів прямо із середовища розробки. Для цього слід двічі кликнути по імені таблиці і її вміст відкриється в окремому вікні робочої області. 

 

Переходимо до розгляду розділу Servers.

Клацніть правою кнопкою миші по імені розділу. У контекстному меню ви можете вибрати сервер Add server для додавання нового сервера. Розкривши гілку свого комп'ютера, ви можете побачити список його подій, установлених сервісів, серверів і т. д.

1.4. Toolbox

Найбільш цікава панель. В ній по розділах розташовані компоненти, які можна встановлювати на форму. Для кожного типу проекту кількість і види доступних на панелі компонентів можуть відрізнятися. Для простого Windows Form додатку основні компоненти цього типу додатку знаходяться в розділі All Windows Forms. 

Є кілька способів встановити компонент на форму.

  1. Перетягніть компонент на форму, утримуючи ліву кнопку миші. При цьому компонент буде створений в тій точці, де ви його кинули, а розміри будуть установлені за замовчуванням 
  2. Двічі клацнути по кнопці компонент. При цьому компонент буде створений в довільній точці, а розміри будуть встановлені за замовчуванням. 
  3. Клацнути на потрібному компоненті, щоб виділити його. Клацнути на формі, щоб встановити компонент. При цьому компонент буде створено в тій точці, де ви клацнули, а розміри будуть встановлені за замовчуванням. 
  4. Клацнути на потрібному компоненті, щоб виділити його. Натиснути ліву кнопку миші на формі і протягнути курсор до потрібних розмірів на формі, щоб установити компонент. При цьому компонент буде створено в тій точці, де ви клацнули, а розміри будуть встановлені відповідно до змальованих на формі прямокутником. 

Ви можете налаштовувати панель інструментів на свій смак і колір. Клацніть правою кнопкою миші в порожньому просторі або з будь-якого компоненту в панелі Toolbox. Перед вами відкриється контекстне меню, як на рис. 

Розглянемо його пункти, які тут є:

  • Cut - вирізати компонент в буфер обміну; 
  • Сopy - скопіювати компонент в буфер обміну; 
  • Paste - вставити компонент з буфера обміну; 
  • Delete - видалити компонент; 
  • Rename Item - перейменувати компонент; 
  • List View - переглянути компоненти у вигляді списку з іменами. Якщо відключити цей пункт, то на панелі Toolbox будуть відображатися тільки іконки; 
  • Show All за замовчуванням показуються тільки вкладки, що містять елементи, які можна встановлювати на даний тип форми, але за допомогою цього пункту меню можна відобразити всі компоненти; 
  • Choose Items - показати вікно додавання / видалення компонентів; 
  • Sort Items Alphabetically - сортувати елементи за алфавітом; 
  • Add Tab - додати вкладку;  Move Up - виділити попередній компонент; 
  • Move Down - виділити наступний компонент. 

Найбільш цікавим є пункті Choose Items, який дозволяє за допомогою зручного діалогового вікна Choose Toolbox Items створювати і вилучати компоненти. Для додавання нового компоненту поставте галочку проти його імені у списку. 

1.5. Solution Explorer

Панель Solution Explorer (Провідник Рішення) за замовчуванням розташована справа вгорі головного вікна середовища розробки і дозволяє переглянути, які проекти та файли входять в рішення. Щоб відкрити файл для редагування, достатньо двічі клацнути по ньому мишею.

На рис. показана панель Solution Explorer для проекту WindowsApplieaionl. Всі об'єкти представлені у вигляді дерева. На чолі дерева знаходиться назва рішення. У більшості випадків воно збігається з ім'ям проекту.

  

Для перейменування рішення клацніть по його імені в дереві правою кнопкою миші і в контекстному меню виберіть пункт Rename (Перейменувати).

Для додавання проекту у вирішення клацніть по імені рішення в дереві правою кнопкою миші і в контекстному меню виберіть Add (Додати). 

У цьому меню також можна побачити наступні пункти:

  • New Project - створити новий проект. Перед вами відкриється вікно створення нового проекту, який буде автоматично додано до існуюче рішення;  
  • Existing Project - додати існуючий проект. Цей пункт зручний, якщо у вас вже є проект і ви хочете додати його в це рішення;  
  • Existing Project From Web - додати існуючий проект з Web-сайту. Цей пункт зручний для проектів ASP (Active Server Page) і ASP.NET;  
  • Add New Item - додати новий елемент у рішення, а не в окремий проект. Не так вже й багато типів файлів, які можна додати прямо в рішення. У вікні діалогу вибору файлу ви побачите в основному різні типи текстових файлів і картинки (ікони і растрові зображення);  
  • Add Existing Item - додати існуючий елемент у рішення, а не в окремий проект. 

Щоб створити виконувані файли для всіх проектів, що входять в рішення, клацніть правою кнопкою миші по імені рішення і в контекстом меню виберіть Build Solution (Зібрати рішення, компілюватися будуть тільки змінені файли) або Rebuild Solution (Повністю зібрати проект, компілюватися будуть всі файли).

У контекстному меню імені проекту можна побачити вже знайомі пункти Build (Зібрати проект), Rebuild (Зібрати проект повністю), Add (Додати в проект новий або існуючий файл), Rename (Перейменувати проект) і Remove(Видалити проект з рішення). Всі ці команди будуть виконуватися щодо обраного проекту.

Якщо ви хочете відразу запустити проект на виконання, натисніть клавішу  або виберіть в головному меню команду Debug|Start (Налагодження | Запуск). У відповідь на це проект буде запущено на виконання з можливістю налагодження, ви зможете встановити точки зупинки і виконувати код програми порядково.

Якщо налагодження не потрібне, то натискаємо сполучення класів + або пункт меню Debug|Start Witdhout Debugging Налагодження| 3aпустити без налагоджування).

Навіть найпростіші проекти, складаються з множини файлів, тому краще проекти тримати в кожен у окремій папці. Не об'єднувати кілька проектів в одну папку – можуть виникнути проблеми з підтримкою.  

1).  2). 

3).    4). 

З чого складається типовий проект? Основний файл, який необхідно відкривати у Visual Studio - файл з розширенням csproj. В якості його імені є імя проекту, який ви створили. Якщо відкрити файл проекту csproj за допомогою Блокнота, то ви побачите щось схоже на XML-файл. Так, структура дійсно схожа, тільки немає заголовка в перших рядках, де повинен описуватися формат, версії та інша службова інформація XML.

В файлі проекту з допомогою XML-тегів описується, з чого складається проект. У тегах описуються файли, які входять в проект, адже може бути не один файл а багато. Коли з допомогою Visual Studio (меню File | Open | Project (Файл|Відкрити | Проект)) відкривається файл, то по службовій інформації середовище розробки завантажує все необхідне і встановлює відповідні параметри.

Кілька проектів можуть об'єднуватися в одне рішення (Solution). Файл рішення за замовчуванням має ім'я, таке ж, як у першого проекту, який ви створювали, але його можна змінити. Як розширення використовується sln. Дуже часто програми, складаються з декількох підзадач (проектів), і зручніше буде керувати ними з одного місця. Наприклад, програма може складатися з одного виконуваного файлу і двох бібліотек. Можна створити рішення, в якому всі три проекти будуть об'єднані в одне рішення. Рішення - це щось на зразок віртуальної папки для ваших проектів.

Код програми на С # зберігається у файлах з розширенням cs. Це простий текст без певного формату, але не варто редагувати його в Блокноті, бо середовище розробки Visual Studio набагато зручніше. Крім цього, середовище розробки створює дві папки: bin і obj в папці проекту. 

1).    2).

У папці obj зберігаються тимчасові файли, які використовуються для компіляції, а в папці bin - результат компіляції. За замовчуванням є два види компіляції - Debug і Release. При першому методі складання в виконуваний файл може додаватися додаткова інформація, необхідна для налагодження. Такі файли містять багато зайвої інформації, особливо якщо проект створений на C++, і їх використовують тільки для тестування і налагодження. Файли, створені цим методом складання, знаходяться в папці bin / Debug. He поставляйте ці файли замовникам!

Release-це тип чистої компіляції, коли в виконуваному файлі немає нічого зайвого, і такі файли постачають замовнику або включають в настановчі пакети. Файли, створені цим методом складання, знаходяться в папці bin / Release вашого проекту.

1.6. Class View

Панель Class View (Перегляд класу) дозволяє переглянути вміст файла з вихідним кодом у вигляді дерева.

 

Якщо ця панель відсутня на екрані, ви можете відкрити її, вибравши в головному меню View | Class View. Ця панель найбільш ефективна, якщо в одному файлі оголошено кілька класів. Тоді ви можете побачити їх ієрархію. Двічі клацаючи по елементу, можна перейти на його опис у файлі з вихідним кодом.

Якщо ви не мали досвіду програмування, то слова клас, метод, властивість і т.п. будуть для вас незрозумілими – ми їх вивчимо пізніше. Панель досить проста, і коли ви дізнаєтеся про всі поняття ООП, то все стане на свої місця, і ви самі розберетеся що тут для чого.

1.7. Properties

Якщо в основному вікні відкрита візуальна форма, то в панелі Properties (Властивості) можна побачити властивості виділеного на формі візуального компонента. Властивості є не тільки у візуальних форм, а й у файлів. Наприклад, виділіть в панелі Solution Explorer будь-який файл, і в панелі Properties ви побачите його властивості. 

Так як кількість і типи властивостей сильно залежать від того, що і де виділено, то зараз немає сенсу знайомитися з цим вікном. Все відразу у вашій пам'яті просто не зможе відкластися, тому все будемо розглядати поступово, у міру потреби. Зараз тільки треба знати, що таке вікно існує і в ньому можна працювати з властивостями. До речі, не тільки з властивостями, але і з подіями.

1.8. Робота з файлами

Щоб розпочати редагувати файл, слід двічі кликнути на ньому в панелі Solution Explorer. Після чого в робочій області появиться вкладка з редактором відповідного файлу. Вміст та вигляд вікна залежать від типу файлу, що відкрили.

Ми в основному будемо працювати з мовою С #. Як розширення файлів для зберігання вихідного коду ця мова використовує розширення cs (С Sharp). Якщо двічі клацнути по імені цього файлу в панелі Solution Explorer, то в робочій області відкриється візуальний редактор форм (якщо файл містить візуальну форму), в якому ви можете візуально розставляти компоненти. Якщо файл не містить візуальних даних, то відкриється просто редактор коду. 

 

Для того щоб побачити вихідний код форми, натисніть клавішу . В робочій області відкриється нова вкладка. Таким чином, у вас буде дві вкладки:

  • візуальне подання форми  
  • вихідний код форми.  

Щоб швидко перейти з вкладки з вихідним кодом в візуальний редактор, натисніть комбінацію клавіш  <Shift> + <F7>. Якщо необхідно відразу ж відкрити файл в режимі редагування коду, то в панелі Solution Explorer клацніть по файлу правою кнопкою миші і виберіть в контекстному меню View Code (Переглянути код).

1.9. Найпростіший приклад. NET-додатки

Більшість книг починається з опису простого прикладу, який найчастіше називають "Hello World" ("Здрастуй, світ"). Перша програма майбутнього програміста, появляючись на світ, каже "Hello World", або назвіть свою першу програму: "А ось і я", що власне і немає принципового значення – головне побачити простоту створення проекту і при цьому зрозуміти основи.

1.10. Проект на мові С #

Створимо простий проект, який проілюструє роботу С # - додатку.

Виберіть у головному меню команду File | New | Project (Файл | Cтворити | Проект). Перед вами відобразиться вікно створення проекту

Виберіть у лівому дереві розділ Visual C#, а в правому списку Console Aplication (Консольний додаток). Введіть ім’я проекту EasyCSharp. Натисніть ОК. 

Середовище розробки створить вам новий проект. В панелі Solution Explorer видаліть всі підлеглі елементи для проекту EasyCSharp. У вас повинен залишитися тільки файл Class1cs. Двічі клацніть по ньому, і в робочій області вікні Відкритиється редактор коду файлу. Видаліть все, а наберіть наступне :

using System;

class EasyCSharp

{

public static void Main()

{

Console.WriteLine( "Привіт, люди Землі!");

}

1.11. Компіляція і запуск проекту на мові С #

Спочатку скомпілюємо проект і подивимось на результат роботи. Для компіляції необхідно вибрати в меню Build |Build Solution (Побудувати | Побудувати рішення). В панелі Output (Виведення) відобразиться інформація про компіляцію. Якщо цієї панелі ще не було, то вона з’явиться після вибору вказаного меню, або її можна відкрити вибравши меню View |Output. В панелі виведення з’явиться:

-- Build started: Project: EasyCSharp, Configuration: Debug .NET --

-- Побудова розпочата: Проект EasyCSharp, Конфігурація Debug .NET --

Preparing resources ... // Підготовка ресурсів ... 

Updating references ... // Оновлення посилань…

performing main compilation... // Виконання основної компіляції ...

Build complete - 0 errors, 0 warnings

Побудова завершено - 0 помилок, 0 попереджень

Building satellite assemblies ... / / Побудова супутніх збірок ----------------------------Done------------------------------------------------ --------------------------Завершено-------------------------------------------

Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 skipped

Побудовано: 1 вдало, 0 з помилками, 0 пропущено

Найголовніше знаходиться поки що в останньому рядку. Тут написано, що один проект скомпільований вдало і помилок немає. Ще б пак, адже в нашому проекті і коду майже немає. 

Результуючий файл можна знайти в папці вашого проекту, у вкладеній папці bin / Поточна конфігурація (Поточна конфігурація -це Release або Debug). Виділіть у панелі Solution Explorer кореневий елемент (рішення), який має ім'я, як і в створеного проекту.

В панелі Properties повинні з'явитися властивості активного рішення. У властивості Active Config (Поточна конфігурація) є випадаючий список, який складається з двох елементів:

 Debug - якщо вибрано цей тип компіляції, то в створений виконуваний файл крім самого коду програми буде поміщена ще й налагоджувальна інформація. Вона необхідна на етапі налагодження програми. Цей тип найкраще використовувати на етапі розробки;

 Release - в результуючий файл потрапить тільки байт-код без налагоджувальної інформації.

Для зміни типу компіляції можна використовувати і випадаючий список Solution Configurations (Конфігурації рішення) на панелі інструментів.

Отже, виконуваний файл може бути в папці bin / Debug або в bin / Release, це залежить від типу компіляції.

Зверніть увагу, що у властивостях рішення є ще й властивість Startup project (Виконуваний проект). Якщо у вас у рішення входять кілька проектів, то в цьому списку можна вибрати той проект, який буде запускатися з середовища розробки. Для запуску проекту виберіть команду меню Debug | Start (Налагодження | Виконати).

Запускати створений додаток із середовища розробки немає сенсу, бо тільки на мить з’явиться вікно консолі, а результат ми не встигнемо побачити. А щоб побачити результат, слід:

  1. Виконати команду cmd або відкрити Total Commander. 
  2. Перейти у папку з вихідним кодом 
  3. У вікні консолі набрати ім’я проекту і запустити (тобто - EasyCSharp.exe). У цьому випадку у консолі легко побачити результат програми

Є ще один спосіб не дати програмі закрити вікно консолі після завершення роботи – модифікувати код наступним чином:

using System;

class EasyCSharp

{

public static void Main()

{

Console.WriteLine( "Привіт, люди Землі!");

Console.ReadLine();

}

}

У цьому прикладі додано рядок Сonsole.ReadLine ();, який змушує програму дочекатися, коли користувач натисне клавішу.

Якщо тепер знову скомпілювати проект і запустити на виконання, то на тлі чорного екрану командного рядка ви сможете побачити бажаний напис - "Привіт, люди Землі!". Ось і перший крок до програмування ми вже зробили. Кроки будуть поступовими, і нам поки що не потрібно розуміти, що відбувається в даному прикладі нам потрібно знати тільки два рядки:

Console.WriteLine( "Привіт, люди Землі!");

Console.ReadLine(); 

 

 Перший рядок виводить у консоль текст, який вказаний в лапках. Другий рядок запитує у користувача рядок символів. Завершенням рядка вважається символ повернення каретки, а щоб ввести його з клавіатури, ми натискуємо клавішу . Коли ми натискуємо , програма продовжить виконання. Але оскільки у нашому коді вже більше нічого немає, крім символів фігурних дужок, значить, програма повинна завершити роботу. Ось і вся логіка цього прикладу

1.12. Компіляція програм

Поговоримо про компіляції С #-додатків. Для того щоб створити збірку (ми вже створювали виконуваний файл для великого додатку типу "Hello World" необхідно натиснути  + + або або вибрати меню Build | Build Solution. Компіляція С #-коду в IL відбувається досить швидко, якщо порівнювати цей процес з компіляцією класичних С++-додатків.

Але Visual Studio - це всього лише зручна оболонка, в якій писати код - одна насолода. Насправді, код можна писати в будь-якому іншому середовищі розробки або навіть в Блокноті, а для компіляції можна використовувати утиліту командного рядка csc.exe (від англ. "C-Sharp Compiler"), яку можна знайти в папці C: \ Windows \ Microsoft.NET \ Framework \ vX.X, де Х.Х - версія. NET Framework (C: \ Windows \ Microsofi.NET \ Framework \ v3.5 \ csc.exe. де вкладена папка v3.5 залежить від версії. NET.

Щоб простіше було працювати з утилітою командного рядка, шлях до неї краще додати в змінні оточення. Для цього клацніть правою кнопкою миші по ярлику Мій комп'ютер (My Computer) на Робочому столі і виберіть Властивості (Properties). У Windows XP з'явиться вікно властивостей, в якому потрібно перейти на закладку Додатково (Advanced), а Windows 7 відкриється вікно, схоже на вікно панелі керування, в якому потрібно вибрати пункт Додаткові параметри системи (Advanced system settings). Далі натисніть кнопку Змінні середовища (Environment Variables) і в системний параметр Path Додайте через крапку з комою шлях до папки, де знаходиться компілятор esc, який ви будете використовувати.

Тепер спробуємо скомпілювати приклад Hello World, який ми написали раніше, а для цього в командному рядку потрібно виконати наступну команду: csc.exe / target: exe test.es

В даному випадку test.es - це файл з вихідним кодом. Я просто його Переймен ¬ нова, щоб не було ніяких Class1.cs. Зверніть увагу, що ім'я файлу компілятора вказано повністю, і саме так і повинно бути, інакше він не запуститься, якщо тільки шлях дл файлу в системному оточенні ви не вказали найпершим.

Справа в тому, що самим першим в системному оточенні стоїть шлях до папки C:\Windows, а в цій папці вже є папка СSC, і саме її буде намагатися відкрити система, якщо не буде вказане розширення.  

Після імені файлу йде ключ /target, і він вказує на тип файла, який ви хочете отримати в результати збірки. Нас цікавить виконуваний файл, тому після ключа і двокрапки слід вказати ехе. Далі йде ім’я файлу. Якщо запускати команду у тому ж каталозі, де знаходиться test.cs, то не варто вказувати повний шлях до файлу.

В результаті компіляції ми отримуємо виконуваний файл test.ехе. Запустіть його і ви переконаєтеся, чи він працює коректно. Зверніть увагу на імя виконуваного файлу. Якщо при компіляції із середовища розробки воно відповідало імені проекту, то тут – імені файла. Тому в командному рядку ми компілюємо не проект, а файл test.cs.